Ödehuset har mött sitt öde

24 05 2012

Ett av mina favoritmotiv har länge varit en övergiven bondgård på en kulle inte så långt från min bostad. Öde och ödslig, de flesta byggnaderna har länge varit reducerade till skelett och brädhögar men imponerande nog stod huvudbyggnaden intakt. Det har rivits friskt i området det senaste decenniet så att någonting överhuvud taget fått stå kvar är nog rena turen.

Eftersom det mestadels tagits vinterbilder på platsen tänkte jag passa på att få några med lite grönska nu när sommaren äntligen börjat visa livstecken. Så beväpnad med vidvinkel gjorde jag en utflykt uppför backarna häromkvällen för att ägna mig åt lite location scouting. Vad som mötte mina ögon efter krönet var dock inte riktigt vad jag förväntat mig….

Ja vad är det man brukar säga? Förr eller senare ska vi alla kila vidare. Så även gamla hus! Fast kunde de inte väntat ett tag till… Nåja! Skam den som ger sig och även ruiner måste ju kunna göra sig på bild.

Fortsättning följer…..


Åtgärder

Information




