Rapport från Tomteverkstaden

10 12 2009

Paket på längden och på tvären. Paket till frukost, till lunch och middag, dock inte till nattmacka….ännu. De sista 3-4 dagarna har jag bokstavligen känt mig som jultomten själv. Sådan blir följden av att sälja prylar efter en vindsrensning, närmare bestämt en reducering av travarna med modeller som gömmer sig på min vind.
Kameran är nu såld och på väg till sin nya ägare i Uppsala. Jag önskar denne lycka till med nyförvärvet. Ett paket mindre…. Samtidigt väntar en annan hög med prylar på att auktionen ska gå ut….fler paket att skicka. Drar ner den röda luvan en aning i nacken och kliar det vita (lös)skägget, skrockar och tar itu med nästa paket. Advent är bråda dagar, särskilt för en stackars tomte utan nissar att delegera. Det går rykten om flytt i en nära framtid…blir ännu fler paket att packa. Saker som ska avyttras och andra som kommer behöva packas för transport.. Mmmm….tomten suktar efter sin glögg. Men vänta nu, är det inte jul snart?! Jo fasicken, det hade tomten nästan glömt. Ännu fler paket, fast nu går det att använda lite färggladare omslagspapper i alla fall, brunt är så deprimerande i längden. Mmmm….glögg är gott! Tomten suckar och fortsätter läsa portotabellen…. Paket är dötrist, tråkigt och alldeles alldeles…ehhh, glöm det.

Nja, nu kanske jag inte är så mycket till tomte ändå. Om man bortser från att jag har fullt av dem på loftet alltså. I dagarna väntas faktiskt ett paket med mitt eget namn också. Ny kamera på gång minsann… Paket är roligt och alldeles alldeles….underbart!


Åtgärder

Information




